joi, 3 decembrie 2009

"pe adresa campaniei"

"A fost o vreme cand incercam sa-mi inventez o semnatura cat mai complicata, imitand adultii... stiam precis unde e locul meu in catalog, stiam cine sunt...

Am ajuns adolescenta...am depasit si varsta asta...de cate ori imi placea un baiat incercam sa vad cum s-ar potrivi prenumele meu alaturi de numele lui...pentru ca fiecare fata e invatata sa asteapte momentul acela , cel mai “important” moment din viata unei fete....ziua in care va fi mireasa... si cand odata cu rochia alba si voalul primeste verigheta si numele sotului care ii asigura statul de “doamna”

A fost o lunga perioada de timp in care sustineam cu toata puterea ca n-am fost nicicand victima vreunei forme de violenta bazata pe gen...

Si tot in acel timp ma simteam nefericita cu rolul predestinat de catre societate pe care incercam sa-l indeplinesc cat mai bine...sa fiu amabila,gospodina...sa-mi fac cat mai confortabila casa, sa gatesc, sa fac schimb de retete cu colegele de la serviciu....eram doamna, aveam casa mea, sot, copii,tot ceea ce societatea mi-a prescris ca sa fiu fericita...

Si nu am fost fericita...

Prea multe simboluri care ma leagau si ma obligau sa fiu altcineva...am construit-o ani la rand pe “doamana “aceea care ar fi trebuit sa fiu si la care am renuntat atat de usor.

Am inceput sa ma redobandesc pe mine insami...la inceput renuntand la verigheta..am simtit o mare usurare..nu e vorba despre un divort simbolic, ci despre o reintoarcere la mine insami...ca o trezire...am redescoperit bucuria de a citi, de a asculta muzica, de a invata, de a experimenta....nu m-a oprit nimeni concret sa fac lucrurile astea..e greu de explicat...dar nu erau prevazute in rolul pe care am incercat din rasputeri sa il invat

E o forma de violenta...culturala...structurala...greu de sesizat, greu de asumat...

Au trecut cativa ani de cand am renuntat la verigheta...am aceeasi familie, acelasi sot, aceeasi copii...si e pentru prima data cand simt ca mi-am gasit locul si ma simt bine in viata mea ..lucrez ,conduc masina, calatoresc singura, particip la traininguri internationale,invat, gresesc, gatesc, imi peretec timpul cu copiii mei, cu prietenii..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu